Lego Star Wars: The Skywalker Saga nawiązuje do starej tradycji gier wideo, która nie pozwala na zadawanie obrażeń i krzywdzenie dzieci. Co prawda, gra pozwala na uderzanie młodocianych postaci, jednak nie powoduje to ich rozpadnięcia się na małe kawałki klocków.
Zamiast tego, ataki mieczem świetlnym wymierzone np. w małego Skywalkera, wywołują jedynie animację przyjęcia obrażeń. Lego Star Wars: The Skywalker Saga daje nam możliwość łączenia ataków w niekończące się combo (podobne do tych znanych z Bayonetty i Devil May Cry).
Ciekawy glitch w Lego Star Wars
Pewien streamer z platformy Twitch, o nicku Red Orb, zauważył ciekawy glich, który ujawnia się, po próbie przeprowadzenia combo ataków na postaci dziecka. Jak wspomniałem wcześniej, gra uniemożliwia faktycznie zadawania obrażeń młodocianym postaciom.
Z tego powodu ataki wymierzone w dzieci w Lego Star Wars: The Skywalker Saga, kończą się na samej animacji przyjęcia obrażeń. Jeśli jednak nie poprzestaniemy na jednym uderzeniu i zaczniemy łączyć ataki w kilkukrotne combo, zaczynają się dziać interesujące rzeczy.
Wielokrotnie uderzając nieśmiertelne dzieci, zaczynamy powoli unosić się w powietrze, z jednoczesnym, lekkim przesuwaniem do przodu. Daje to możliwość „przeskakiwania” przestrzeni, które nie mogłyby zostać przekroczone w konwencjonalny sposób.
Ujawniony w ten sposób glitch może być ciekawą furtką dla speedrunnerów. Owy błąd pozwala na szybkie przeniesienie się w odległe miejsce lokacji, które normalnie nie byłoby dostępne tak szybko. Nagranie przedstawiające owy explot możecie zobaczyć powyżej. To interesująca luka “Child Fight”, która może znacznie przyczynić się do wykręcania jeszcze lepszych czasów podczas speedrunów w Lego Star Wars: The Skywalker Saga.